Tuesday, June 27

Armvärk

en ide som ibland låter så bra kan i verkligheten inte vara lika bra, jag kom på att jag ska göra prisskyltar till helgens marknad och självklart inte handskrivna eller dataskrivna, nä varför göra det lätt för sig jag har nu otroligt ont i stansarmen men de prislappar jag gjort är väldigt fina, får se om jag hinner fota dom tror dock att det får bli lite handskrivna också. men vist ser det snyggt ut då jag skrivit skriva virkade halsabnd och sedan priser efter storlek
och sedan gjort en blomram runt lite lyxigt om inte annat, ska dock göra lite enkelt också och bara skriva själva priset på en del lappar fast i kväll har jag suttit och stansat ut halsband, örhängen x2 ,vet ni hur mycket andra bosktäver som blir över egentligen har mängder av M tex eller vad sägs om Q vem uppfann den bokstaven förutom till just ordet QuicKutz har jag nog aldrig behövt den bokstaven så jag har mängder av den funderar om man kan göra om Q till en liten råtta med öron eller nått för kasta dom kan jag bara inte. fast jag har numera en liten låda med QK skräp som jag sedan täntke ge min mor måste ju vara perfekt för dagbarnen att sitta och klistra lite udda bokstäver eller varför inte röda trakordäck (de gula blir ju en sol i alla fall) eller vad sägs om mörkbruna spenar de går säkert att använda till mycket, varför sitter allt på samma platta då de är så självklart de är olika färg bara för att jävlas eller för att jag ska slösa lite mer papper = pengar tror på de senaste, fast jag har faktist suttit och ritat på mina plattor nu så jag vet vart jag kan rikta in papperet för att inte slösa allt för mycket i alla fall.

men jag ska inte klaga har sett dottern spela fruktasvärt bra fotboll i kväll trots förlust kämpade dom bra (betydligt bättre än igår då de förlorade med 7-2) men tyvärr slutade det på akuten för en tränarnas dotter troligast hjärnskakning då hon fick en boll rakt i ansiktet, så jag ska inte klaga på min självförvållade armvärk utan istället hoppas denna tjej blir pigg snabbt och slipper hjärnskakning då dom på torsdag åker på sin livs första cup där man måste sova borta. gissa om det är spännande även om det bara är 7 mil bort så mamma kan hämta om det behövs (säg inte åt L att jag skrev det) ni kan väll hålla era tummar för att det går bra för dessa tjejer vinna är dom inte direkt van med så vi elaka föräldrar har planerat in hemresan på lördagkväll då vi måste hämta dom själv blir väll en bra bonus om de får stanna en natt till och gå vidare för att spela om 1-4 platserna.

själv är ju mamman på marknad så klart men förhoppningsvis är det väder så mormor och morfar kan puttra dit med sina vrålåk L är lovad att eventuellt få åka hem med dom vilket nog vore häftigt för sså långt har hon aldrig åkt MC förut.

Gubben han ska jag sätta i arbete i helgen vist kan man väll kräva lite nybakade bullar till sin födelsedag i alla fall fast då får jag nog hoppas att det regnar för så varmblodig som han är skulle han nog vägra ställa sig och baka en solig dag, men köpebullar är också gott.

Godnatt kramar
Ulrica

No comments: