Wednesday, June 21

En dag på landet


Idag har vi varit ute i en liten bondhåla med fyra gårdar och på en av de gårdarna bor min morbror med familj plus min mormor, vi har nämligen firat trippelfödelsedag mormor och min älsta och yngsta kusin fyller år just idag och då två av dom bor på gården blir kalaset där så klart.

Min morbor satte barnen i arbete och jag kom efter med kameran och oj så mysigt de var att få gå på ängarna och se barnen göra sådant jag hjälpte morfar med då jag var liten, lite nostalgisk blev jag nog och hade jag varit frisk nog hade jag också gärna varit med och sätta nytt elstängesel åt kossorna eller bara springa i de höga gräset eller gå i diket och plocka blommor tyvärr spelar även min ormrädsla in och att jag hade vovvarna med mig så vi nöjde oss med att plocka blommor från dikeskanten och titta på barnen som sprang över ängen med stövlar på fötterna.

då arbetet var gjort blev det jordgubbstårta med massa jordgubbar oj vad gott det är med jordgubbar jag hoppas dock att mina egna jordgubbar hinner mogna till min födelsedag för de jordgubbar man odlar själv är de bästa, även om min bror nog kan fixa många goda jordgubbar åt mig i sommar.
har även sett att mina egen sådda smultron i år har mycket blommor så det kan bli en god sommar.

Kiara hon tyckte det var ett spännande ställe vi var på där ligger det stora klövar på gården åt hundarna och hon gick och drog på dessa ben som var större än henne själv nu fanns inte så mycket kött kvar men det var spännande, medan Pepsi inte är så förtjust i ben men det fanns ju annat man kunde hålla koll på tex som tårtsmulor och kakbitar som kunde ramla ner.

Nu ska jag ta ut vovvarna på en snabb kissrunda och sedan gå i säng och drömma om blommande ängar skrattande barn och glada hundar

kram Ulrica

No comments: