Saturday, June 24

En lugn midsommar


som vanligt var vi på aktion i år hittade vi inget spännande, sedan åkte vi till min mormor en stund så barnen fick leka med mina småkusiner och kusinbarn innan vi åkte hem till lungnet grillade lite åt gott och körde utmaningar på tvspelet worms tuffa utmaningar som pågick nästan fram till midnatt.
barnen tyckte deras midsommar var jätte skoj trots att vi var ensama detta år.

jag har hunnit pyssla lite också dessa dagar igår gjorde jag en atc till en utmnaing idag har jag börjat göra en LO om då dotterns hockeylag var med damlandslaget på en träning, sedan har jag hunnit virka 5 långa halsband i helgen och är på gång med de 6:e.

de bröllopskort jag gjort till ett brudpar på midsommarafton hade blivit väldigt beundrat synd bara att jag glömt fota av det får hoppas korten mamma tog var bra så jag får visa upp det då de är en sådan där hjärtväska och denna blev superfin.

idag är det de stora drömarnas dag, vi tycker ju att vi bor lite för trångt ett rum till vore inte fel och nu har planerna börjat inom 1-2 år ska vi fixa till vinden så dottern får ett rum där uppe, en liten spiraltrappa upp och sedan får det bli ett ganska stort rum men då det är snedtak nästan hela vägen så är det inte så stort ändå. i alla fall vi klättrade upp på vinden och visade vi L iden och hon tände direkt och har redan börjat planera, fast först var hon tveksam är ju uppe på vinden spökerna bort.
roligaste är ju sonen som man ju kan tänka skulle bli avundsjuk eller så men nä hans komentar blev bara jag slipper byta rum är jag nöjd, gissa om K är en kille som inte gillar förändringar :)

men har han tur kanske det finns plats i källaren där jag har mitt hobbyrum nu (de jag aldrig använder eftersom jag vill vara bland människor och pyssla) för att kunna bygga upp en hel warhammersplan och även plats för en egen målerihörna så kan ha ha sitt skrivbord till skolarbete eller en dator istället.

bästa är väll att jag kan få ett hobbyrum precis innanför dörren (och slippa källaren och den lilla plats jag har i sovrummet) och där även ha lite grejer upphängda för försäljning, sedan ha både dator och pysselbord brevid varandra.

vi väntar ju fortfarande på min stora försäkringsutbetalning så jag hoppas den kommer snart så får vi sätta igång vi behöver byta ut bron också och bygga en bättre trappa där och taket måste ganska akut bytas ut men det är skönt att veta att det i alla fall kommer lite pengar frågan är bara hur mycket jag vill ha massor nu så vi både kan göra de renoveringar vi vill och få lite över till annat (reser och sådant) inte alls skoj att vara orsaken till att vår ekonomi inte är så bra som de skulle varit om jag kunde jobba


nä nu ska jag gå och pyssla lite pojkarna ser fotboll (jag har ledsnat nu) och dottern pratar i telefon så då kan jag gå och dejta MR pink (min QK är döpt till de av familjen)

Kram Ulrica

No comments: