Tuesday, October 31

Jagat kossor med skurkäpp

har jag gjort idag vilket var skoj men lite udda, kul att gamla takter sitter kvar ;)
hade dock inte klarat mig utan mormors hund Sammy som har en hel del vallinstinkt och kunde gå lite närmare rymmlingarna. tänker bespara er hela historien men en kort variant får ni här

ni kan ju tänka er ett stycke ganska uppklädd stadsjänta (skulle ju på stan sedan) som kommer till landet för att hämta sin son och möts av en KO (eller kviga eller kalv eller vatusan, så enorm var den som tur var inte) mitt på gården står den och snälla mormor utrustar mig med skurkäpp så jag kan se till att ingen tagit sig in i lon, vilket en såklart hade gjort bakvägen, men Sammy var till god hjälp och skurborsten också och kossan kom igenom samma hål igen som tättades och sedan räknade jag till fyra lösa klövdjur och Sammy tog över vakten så jag kunde ta min son och åka tillbaka till stan. men lite skoj var det i ala fall :)

Kram

1 comment:

Annika said...

Vilket äventyr! :-) Hade gärna sett ett foto! *s* Kramis!