Wednesday, October 25

Lite händer nu

Trött trött trött, förkyld och lite mer trött är jag , men L är frisk och de senaste dagarna har jag ägnat några timmar på ishallen så äntligen är den gamla L påväg tillbaka och de som varit värst för henne under sjukdomen var just att inte få träna.

(bilden är från i januari då L och hennes lag fick träna med damkronorna, det är L i mitten med svart hjälm, gissa om det var ett stort ögonblick)

Helgens marknad var en mindre katastrof, eller jag hade ganska trevligt där jag stod i kylan och frös ändan av mig men kunderna gillade inte regnet och kylan, fast jag har nu fler pärlörhängen än vad jag hade då jag åkte dit man måste ju ta tillvara även de tråkiga tillfällerna så jag har ju tjänat in lite tid kan man väll säga men jag är grymt glad att nästa marknad är inomhus hatar att frysa då det ju tar dagar att tina upp och sedan att få bli tillfäligt nerkyld i ishallen också gör inte att värmen kommer tillbaka snabbare.

nu måste jag bara få lite motivation då det gäller leran också, pärpyssel och papperspyssel känns så mycket roligare just nu men jag måste ju fylla på lagret inför julmarknaderna, men först ska jag åka och handlaså mina änglar får något till middag, deras far är ute på resa så det får bli något extra mysigt till middag tror jag.

No comments: