Wednesday, July 4

Kalas

finns en stor fördel att fylla år i semestertider kalasandet kan göras bort tidigt så redan 15.30 åkte den sista gästen och i kväll kan jag ta det lungt tänkte bla cykla till havet.

vid först dök den första gästen upp på motorcykel tätt följd av min mor som ahde med sig både farmor och mormor vilket var extra skoj och då stod jag och bakade kladdis och L hade bara nattlinne på sig, men det är tur vädret är så fint så alla kunde sitta ute och njuta av solen medan jag fixade det sista.

Tårtan var en speciallare med en creme frech och philadelfia röra tillsamans med lemon curl, supergod men viste man inte att de inte var gräddtårta blev det en liten smak chock första tuggan.

kiara hon har redan provsuttit min (vår) nya cykelkorg och lite förvånad är hon väll över att bli instängd sådär men hon verkar inte klaga allt för mycket får se hur det går på premiärturen i kväll.

har även fått en hel del härliga kort i brevlådan och de som är med i min lilla tävling kommer snart men dessa två har jag också fått av då snälla pysselvänner.



















sedan måste jag ju visa hur en 34åring ser ut är sonen som tagit kortet så det är lite mycket tak på bilden klänningen är ny och en del av den sponsrade min farmor mig med, fick ju även snygga kläder av mor och far och bilder på dom kommer senare.
i presentväg fick jag förutom cykelkorgen och en mobil av familjen, blommor i mängder (bla en stor kruka med örter och en underbar pelagon)
även en jätte fin lite båtformad skål som det står smått och gott på, perfekt för mig som älskar att fylla alla skålar med just blandat smått, fick även en stekpanna för ägg som då formade äggen som hjärtan :)

KRAMAR


















1 comment:

Frusvea said...

Miljoner grattiskramar på din födelsedag Ulrica!!! Tyvärr är hälften av pysselgrejerna fortfarande i kartonger så det blir inget kort från mig. Men du firas iaf i mina tankar :)
Och så hoppas jag du har fått ett röstningsmail från mig också :)
Du är supersnygg i din nya fina klänning!!!
*kramar om och grattar*