Monday, July 16

Åter hemma

från helgens marknad och det var en trevlig helg vi kombinerar ju marknad med semester och bor i en liten rödstuga på gården hos makens faster vilket barnen älskar dom sover uppe på sovloftet och sedan är det nära till älven där dom gärna badar oavsett om det är regn eller solsken.

marknaden gick bra och vädret var perfekt i marknads synpungt då det var lite varierande men inte för mycket regnskvitter och inte heller så kallt utan solen värmde och runt 20grader hade vi nog hela helgen.


hundarna charmade knallen bakom oss så han matade dom med kalkonkött hela helgen och Pepsi hon flyttade tillslut ut ur vår tält och la sig till rätta på baksidan så hon kunde hålla koll på sin nya favorit ;) tror hon tyckte han var lik morfar och därför blev hennes favorit för första gången jag såg grannen trode jag hon skulle flippa ut (hon är ju inte direkt förtjust i män) för han såg lite ut som jultomten och var väldigt framåt men att han hade god hand med hundar visade han snabbt och han blev som ni förstår väldigt förtjust i Pepsi.

som ni ser på bilderna är det ett vacker ställe vi bott på paradiset kan nog inte vara så olikt detta ställe
här hemma dånar det från taket men pepsi är lugnare vilket är skönt för troligast är dom inte klar för än i slutet av veckan.

vi han föresten hälsa på hos svågern och svägerskan och i deras nya hus på vägen upp och det ser ut att bli fint men jsut nu var deras tomt en stor sandlåda (till deras barn glädje) och det var en del ogjort inomhus men fint kommer det att bli.


älskar deras småtroll men jag är glad att mina är stora oj så trött jag var då vi åkte därifrån det händer ju så mycket runt såna små. nä fast tonåren är jobbig tror jag att jag föredrar den framför småbarnsåldern.
men det är helt underbart att se hur mycket småkusinerna avgudar sina storkusineroch hur storkusinerna verkligen njuter av den uppmärksamheten och dom "offrar" sig gärna och leker lite med dom små
du ska jag gå och plocka in lite jordgubbar dom ahr mognat massor sedan vi åkte så det får nog bli jordgubbar med glass och maränger i eftermiddag :)

No comments: