Friday, September 7

de bidde inga linser

de bidde glasögon, eller de har inte blivit de ännu vi ska åka och prova på lördag.
han gav upp eller snarare insåg han att de var betydligt mer jobb med linser än han trode, men kasnke provar han igen om några år.
får se nu om vi går på köp 2 betala för en erbjudnadet eller inte åt honom vore ju smart att ha ett par i skolan och ett par hemma så slipper han komma ihåg dom.


föresten glömde berätta att vi hade vuxit då vi mätte oss på hälsokotrollen K är nu 176cm lång
L är nu 169cm lång och de roligate lilla jag är plötsligt 167cm vi mätte tre gånger bara för säkerhets skull men de var sant jag har alltså vuxit 4cm på 9år, helt omöjligt säger ni att en 34 årig tant växer uppåt och inte neråt förklaringen som jag fått är att min rygg och nacke har stelnat pga skadorna och då har jag alltså blivit längre av bara farten blev ju lite posetivar då det gälde vågresultat också efterson de ju finns lite fler centemetrar att stoppa kilona på men ajg håller mig i alla fall fortfarande på samma vikt som i somras även om jag fuskar och äter lite godis är det väldigt lite för att vara mig och jag försöker välja lite nyttigare alternativ de gånger jag äter godis plus mindre förpakningar eller påsar.

L har följt sin kompis till fjällen och hon var helst salig inför resan fjällen är ju inget ställe hon varit till så ofta utan de var åre som var hennes första fjällsemester och nu tror jag det var i Dikanäs dom hamnade om jag mins rätt. hon kommer vara mör till veckan för att på måndag morgon åker skolan till skuleberget då roliga men jobbiga saker på raken men vi får väll ta en småtjurig tjej sedan då bara hon är nöjd.

håller på att packa pysselsaker för försäljning och en hel hög tidningar får följa med mig till helgen så ska jag kränga dom på västra marknaden på lördag. tänkte lägga alla pengar för sålt pyssel till att köpa lite dyrare tillbehör jag behöve rsom alfabet till QK de tar ju inte heller så stor plats att packa ner som flera hundra tidningar

nu ska jag i säng är expert på att inte gå isäng då maken är bortrest.

No comments: