Monday, October 22

En röd liten stuga

I går när jag städade i källaren hittade jag ett pepparkakshus i trä från panduro de hade aldrig blivit ihopmonterat så jag tog och ritade av bitarna och skapade mig ett pappershus
de är inte riktigt färdigt ännu ska måla runt fönstren och färglägga dörren men huset gav mig en ide till ett mycket mindre hus
som jag ska ha på marknader brevid mina småtomtar jag säljer tänkte vara snäll och dela med mig av beskrivningen också som jag ritat själv enda kravet jag har är om du kopierar beskrivningen maila eller skriv så jag får se bildbevis då huset är färdigt och har du blogg länka gärna till min då om du visar ditt hus,
jag ska försöka mig på en kyrka också tänkte jag för det var superskoj att bygga hus, huskroppen la jag ut så det aldrig blev en skarv utan den räcker hela vägen på ett 30cm papper då får man bara skarv i ett hörn vilket ju blir lite snyggare och dörren gjorde jag dubbel så den är brun även på insidan sedan hängde jag upp ett tunnt "drapperi" i dörren så man iten ser in men vill mn kan man ju spegelvända och tapetsera inne också då behöver man inte täcka dörrar och fönster, ska köpa såna där små batteridrivna värmeljus och ha i mina hus och hur brett tak man vill ha är en smaksak, nu är mitt tak löst och lite snett på bilden såg jag men en gammal

stuga är ju sned och vind

4 comments:

Annika said...

Så jättefina hus! Kanske man skulle satsa på pappershus istället för pepparkakshus i år... Så får man mer kakor att smaska på istället. :-) Kramis!

Annelie said...

Superfina hus! Såå gulliga! :) Vilken rolig idé!
Kram annelie

Karabara said...

Men åh, så fina hus du har gjort!
Kram Karin

Anonymous said...

Åh, vilket mysigt pappers hus!