Monday, October 8

pysselmamman pysslar igen

eller...................


de ligger i alla fall 7 nya kort brevid mig 5 av dom är julkort ska se om jag tar mig till scannern i morgon är ju så jobbigt då de är på andra datorn

annars planerar jag inför en pysselträff på onsdag är samma som jag körde i våras var det väll med ett gäng inom barnomsorgen där mor jobbar, hoppas på lika bra uppslutning denna gång och lika glada pysslare tänkte tipsa dom om hur man gör julkort och min grund ide ska vara att de ska kunna gå snabbt inte kräva massa extra verktyg mer än sax då kanske och ändå vara enkelt för jag vill ju fånga in dom i kortpysslandets värld men inte skrämma dom över allt man kan köpa om man vill och har råd utan de får dom upptäcka själva ;)

sedan är det pysselträff på ersboda lördag söndag så då ska det pysslas, tänkte jag.

nu ska jag snart sätta mig i tv soffan med barnen och samtidigt passa på att göra lite fler stjärnor inför julen (klarar inte av att se på tv utan att ha något i händerna)
kära maken han är i USA lite försenade redan från köpenhamn var dom så natten fick dom tillbringa på hotell hilton i chicago men nu var dom påväg till rätt stad (mins inte vilken men de var vist en håla i lyckselestorlek) och idag skulle dom försöka shoppa lite, denna gång fick han ingen pysselbeställning från mig kände att jag inte har råd och jag vill gärna ha en liten slant att pyssla upp på pysselträffen också men han åker ju fler gånger och då vill jag ha ett alfabet eller två till min gröna groda

1 comment:

Karabara said...

Men gu så du pysslar! Kram Karin