Tuesday, December 11

Ge mig mer tid

jag som alltid brukar vara färdig med julklapparna vid denna tid har knappt börjat.
huset är en enda röra och flyttdatumet kommer närmare hade nästan varit lättare att få packa ner sakerna själv än som nu röja skåp för skåp och sedan stoppa in allt igen.

är bara två marknader kvar nu och där är allt under kontroll då jag helt enkelt säljer de som finns kvar och de som inte finns de orkar jag inte skapa ska nästan bli skönt att få tömma borden får väll rea lite också kanske.

franskan knäcker mig snart traglar franska verb så jag blir galen men fattar ändå ingenting.

sedan ska här skapas julgodis till julafton men de brukar vara skoj då jag väl sätter igång men värst är att någon kom på att jag ska göra något franskt till julbordet, vart den tiden finns vet jag inte men i värsta fall köper jag en kartong Merci, måste ju vara fransk choklad hörs ju på namnet ;)

min ork är usel det tog enormt mycket av min ork då L fick hjärnskaning och jag hade inte återhämtat mig efter vår frankrike resa så kroppen skriker av värk, huvudet bultar och händerna totalvägrar, men de kunde vara värre

idag är det faktist 9år sedan olyckan och jag vet att om jag haft en mindre bil, eller om jag inte haft bälte, eller om jag fått möte hade det kunnat gå sämre, för jag lever, jag har ett bra liv trots allt, jag har underbara barn och make, härliga små hundar och ett stort äventyr framför mig.

men visa dagar blir jag pissless på denna värk och att känna mig stressad är inte de som är bäst för min kropp men allt löser sig.

julklappar kan inhandlas på nätet faktist är redan några inköpta på de viset.
julgodis kan köpas liksom lite franska ostar om de behövs
julmarkander är skoj och jag har inga måsten inför dom.
värken kan dämpas med mediciner
och den där franskan tja på nått sätt ska den väll fastna men hur vet jag inte

de enda som är svårt att inte känna stress inför är flytten men på nått sätt brukar de ordna sig också och vi slipper ju packa ner, men vill någon ge oss en bra julklapp är lite flyttstädnings hjälp i början av januari väldigt välkommet.

sedan de som stitter som en tag i hjärtat vart ska Sigge bo, kolla gärna runt bland vänner och grannar om någon vill ha världens mysigate kisse han ligger ute på blocket nu och de skär i hjärtat då man läser annonsen men han kommer få det bra de är jag säker på.

No comments: