Monday, November 8

ni vet tomteverkstan

som alltid är på kalles jul på julafton idag känner jag mig lite som den jag massproducerar och har små stationer för skägg, ögonbryn och snart lite fötter också

är ett gäng tomteörhängen som producerar det blir inte så många markander för mig i år men på söndag är första och det är i Överrödå, kom gärna och titta om ni bor i närheten

provar lite nyheter i år här är några och med en svampgalen släkt kändes svamp som ett bra tema

ställningen är påfylld ska dit lite mer cernitfigurer (svamparna och lite tomtar) men sedan är den klar, ni ska få se lite närmare på figurerna men dom är alltid finare live så besök mig gärna på nån marknad,jag står i Överödå den 14 november, vännäsby den 20 november, stöcksjö den 21 november och Ersboda den 28 november, kanske blir en eller två till men det beror på om mina hjälpredor kan

närbild på halsbandstavlan.


ser ni dom nakna i högra hörnet tro det eller ej men dom säljer jag brukar även ha nakna figurer på snapsglas som säljer ganska bra vi får se om det blir några såna i år jag låter orken bestämma tillverkningen samtidigt mår jag aldrig så bra som då jag pysslar och det är ju dessutom bra för självförtoendet att man skapar nått som andra vill köpa.

Nä åter till Tomteverkstan.

3 comments:

Unknown said...

Cernit är alltsâ som lera som du sedan brânner i ugn? Hur fâr du dit sâ smâ detaljer?

Virrhönan said...

Japp det är sådan lera, att göra små detaljer är pilligt och som hjälp har jag en liten liten vass pinne för att få dit de aldra minsta detaljerna där fingrarna itne räcker till

Kristina said...

hej Tack för i dag o för hjälpen Kul lära känna dig. Jag vill absolut ha dina tomteörhängen. Min blogg är
ruach.blogg.se
Välkommen in
Kram Kristina