Tuesday, January 25

Min virkhörna

Jag sitter alltid i en fotölj i vardagsrummet och virkar och på golvet står en stor korg med garn och fönsterbrädan har blivit fylld med saker jag gärna har nära plus lite figurer

de nyaste jag gjort är bla mina fina nålburkar

behövde en nåldyna och det blev en tårtvariant första jag gjorde var som dekoration bara och för att känna efter lite hur jag skulle göra innan jag skapade den lila tårtan för mina nålar, burkarna är från ikea


denna figur är också ny
plus att jag tillverkat lite hemligheter

2 comments:

Familjen Sundström said...

Hittade hit via aff :)
Är på jakt efter några enkla figurer/mönster som man kan virka med barn. Såg dina fina virkningar och blev mer inspirerad att prova själv.
Men jag har inte virkat själv sen skoltiden, vet inte ens om jag kommer ihåg hur man gör...
Vore tacksam för lite tips och om möjligt länkar till olika mönster som går att skriva ut.
Med Glada Hälsningar
// Sargit
sargit@home.se

Virrhönan said...

finns några länkar på min blogg under visa figurer, jag är själv självlärd på virkning så några tips har jag inte direkt de flesta virkböcker har beskrivningar i boken för barn skulle jag nog rekomendera Mia Bengtssons virkböcker bla prinsesstårtan är enkel som nybörjar projekt