Wednesday, January 4

När idee blir verklighet

jag har en bok som heter pepparkakshus och mera julbus och där fanns en ritning på ett väldigt fint torn och jag har länge funderat på om inte de skulle bli snyggt i papper.
Självklart var jag tvungen att prova då jag fick frågan om jag kunde göra ett Frankrike inspererat kort som skulle synnas på presentbordet.


så jag gjorde en testmodell hemma och den blev ju ganska bra vist, så igår var jag på pysselträff i vännäsby och då började skapandet på riktigt

ganska läckert inte sant och den lär synas på presentbordet då den är 50cm hög.

Nu har jag fått blodad tand och fler pepparkaks"hus" av olika varianter kommer snart att se dagensljus som pappersmodeller jag lovar uppdatera er, kommer en annan bra nyhet snart också men ni får vänta lite.

1 comment:

Unknown said...

Sâ himla kul idé. Ett mycket fint minne.